Wersja mobila strony stała się istnym oczkiem w głowie wujka Google. Bardzo się z tego faktu cieszymy, chociaż robić responsive to najmniej przyjemna część tej pracy 🙂

Jakiś czas temu poinformowano nas, że na stronie Google Small Business udostępniono do naszej dyspozycji narzędzie do analizy naszych stron pod kątem wersji mobilnych. Jak przystało na Google narzędzie jest proste i przejrzyste. Analizując stronę dostajemy raport i kilka informacji, dzięki którym możemy wywnioskować co warto poprawić na przyszłość. Są to m.in:

  • szybkość ładowania się strony na urządzeniach mobilnych
  • szacowaną ilość traconych odwiedzin przez długi czas loadingu
  • porównanie względem konkurencji
  • wskazówki warte poprawy

Jak to wygląda w praktyce?

google mobile site

Kliknij w Google Small Business i wpisz adres witryny do analizy.

W zależności od wielkości strony, będzie to trwało od minuty do nieskończoności :). Ale przygotuj się na kilkanaście sekund oczekiwania.

Podstawowa analiza

google mobile site

Podstawowa analiza pokazuję przede wszystkim czas ładownia się wersji mobilnej witryny oraz szacunkowy współczynnik utraconych użytkowników ze względu na długi czas w.w loadingu.

Porównanie na tle konkurencji

google mobile site

Porównanie na tle konkurencji jest na podstawie zebranych wcześniej informacji. Nasz blog został zakwalifikowany do kategorii “internet & telecom industry” i znajduje się w najlepszej grupie 30% stron “top performance”.

Możliwości poprawy

google mobile site

Ostatnia sekcja to całościowe podsumowanie dotychczasowych sekcji oraz informacje, które warto poprawić aby zwiększyć współczynnik konwersji na stronie. Przycisk “See Top Fixes” to miejsce, gdzie znajdziesz kluczowe aspekty wpływające na wolniejsze ładowanie się strony.

Raport

google mobile site

Możesz poprosić o wysłanie raportu na email. W zależności od wielkości witryny, możesz czekać nawet do 24h. Ale to skrajne przypadki, my czekaliśmy około 3h. Sam raport jest przejrzysty, z którego w łatwy sposób wyciągniesz informacje, co warto poprawić na przyszłość.

Zapisz się do newslettera

[mc4wp_form id=”115″]

Kontakt z nami

Jeśli uważasz, że nadajemy się do pozycjonowania lub optymalizacji Twojego sklepu to skontaktuj się z nami – [email protected]