Na początek musimy wyjaśnić sobie jedną rzecz. Artykuł nie stanowi akcji promocyjnej naszej firmy, nie musisz do nas pisać w sprawie SEO lub Audytu. Ten artykuł ma za zadanie przestrzec Cię przed podjęciem błędnej decyzji, która narazi Cię na stratę czasu lub dużej ilości gotówki. No bo powiedz mi, stać Cię na poświęcenie sporej ilości czasu na opracowanie strategii SEO dla Twojej firmy? Delegowanie obowiązków i dbanie o jakość przy jednoczesnym generowaniu przychodu? Kto miałby oceniać jakość pracy specjalisty ds. SEO w firmie? Nie odpowiadaj.

Pozycjonowanie to już nie wyścig na backlinki

Tak, to skończyło się kilka lat temu. Teraz za przyspamowanie kilkoma linkami wpadniesz co najwyżej w filtr (do odratowania), i zyskasz w sieci wizerunek spamera i szkodnika (a jak myślisz co z tym?). Więc nie zrozum mnie źle, samodzielne pozycjonowanie strony jest dobre dla hobbysty lub blogera, który ma za dużo wolnego czasu, a nie dla Ciebie, właściciela małej lub średniej firmy. Tak, ten artykuł kierujemy do takich szefów jak Ty, który prowadzi sklep internetowy, firmę usługową i tak dalej.

I tak jak już pisaliśmy wyżej, nie musisz się z nami kontaktować w sprawie SEO. W zupełności zadowoli nas, to że odpuścisz sobie (najprawdopodobniej) przestarzałe techniki pozycjonerskie i nie wyrządzisz stronie większych szkód.

Narzędzia zrujnują Cię finansowo

SEO dziś to już nie piracki scrapebox z szemranymi listami linków, blasty po kilkadziesiąt tysięcy linków co godzinę i linki z Allegro za dwie dyszki, które już dawno zostały zafiltrowane.

Klasyczna sytuacja. Chcesz sprawdzić historię linków pod kątem szkodliwości dla Twojej witryny. Będziesz potrzebował narzędzia pt. LinkDetox – koszt? najtańszy pakiet 149 euro miesięcznie. Inna sytuacja. Dodajesz posty na tematycznych forach i chciałbyś sprawdzić jak wygląda widoczność takiej domeny na przestrzeni kilku miesięcy? Nie ma problemu – SEMStorm – pakiet środkowy – 150 zł. A to tylko dwa narzędzia z brzegu – jest ich cała masa.

Prawda jest taka, że każda agencja SEO ma te narzędzia od dawna, ponieważ bez problemu rozkłada sobie ich koszt na liczbę klientów, z którymi współpracuję. Nie powiesz nam chyba, że kupno tych wszystkich narzędzi do pozycjonowania jednej strony jest opłacalne prawda?

Know-how to podstawa

Bez tego ani rusz. Tutaj krótko, musisz wiedzieć jak skonfigurować narzędzia, musisz wiedzieć jaki efekt chcesz osiągnąć i jaki czarny scenariusz może wejść w życie przy błędzie. Musisz realnie ocenić czy to co zamierzasz zrobić nie wywali z indeksu całej strony. I być na czasie z nowinkami i zmianami jakie wprowadza Google.

Dyscyplina

Załóżmy, że masz jakąś tam wiedzę o SEO z forum i kilku artykułów. Umiesz trochę html i js. Próbowałeś robić podstawowy audyt SEO. Znasz różnicę między linkami dofollow i nofollow. Zdarzyło Ci się zrobić 301 i wiesz dlaczego spamowanie niekoniecznie jest najlepszym rozwiązaniem dla Twojej strony. Ale musisz też podjechać do partnera po Towar, mieć ciągły kontakt z klientami i zajmować się ogólnie pojętym biznesem w firmie. W takim przypadku utrzymanie tempa prowadzenia kampanii SEO będzie bardzo trudne do spełnienia. Widzisz, raz po raz to można wrzucić posta z promocją a nie robić długofalowe SEO.

Zapisz się do newslettera

[mc4wp_form id=”115″]

Kontakt z nami

Jeśli uważasz, że nadajemy się do pozycjonowania lub optymalizacji Twojego sklepu to skontaktuj się z nami – [email protected]