Od czasów darmowych certyfikatów SSL (popularna kłódka przy adresach) i stosunkowo łatwego dodawania ich do stron, wśród ludzi z branży SEO zaczęły pojawiać się pytania – czy SSL / HTTPS ma pozytywny wpływ na pozycje w Google? Najbardziej prawdopodobna odpowiedź jakiej można się było spodziewać to: przezorny zawsze ubezpieczony – warto wdrożyć. Ale czy rzeczywiście SSL pomoże wypromować stronę do top 10 w wynikach wyszukiwania?

Popularność SSL

Według raportów z seoroundtable https jest coraz popularniejszy. Jak wynika z danych, na 99% wszystkich zapytań do google, minimum jedna witryna w topowych miejscach wyszukiwania miała wdrożony certyfikat SSL.

Te dane częściowo potwierdzają narzędzia Mozcasta jak i również RankRanger’s choć to drugie mówi zaledwie o 56% zapytań a nie 99%.

Co prawda Google nigdy oficjalnie nie przyznało się, do tego, że wdrożenie SSL w jakikolwiek sposób uprzywilejowuje strony z certyfikatem na tle tych bez certyfikatu. Oczywiście podane wyżej liczby mogą być kwestią przypadku i strony z SSL mogą być wynikiem lepszej optymalizacji, wdrożonych przekierowań 301 i innych elementów, które mają wpływ na lepsze pozycje.

Pozycjonowanie a SSL

Nie zapominajmy jednak o tym, że Google w każdej chwili może wspomnieć o tym, że HTTPS jest dla nich wyznacznikiem wiarygodnej strony – a jak wiemy wiarygodne źródła informacji są zawsze przez google “faworyzowane” 🙂

Trochę prywatny. Z naszych obserwacji wdrażanie ssl / https nie ma żadnego wpływu na pozycje. Wdrażaliśmy to w sklepach z około 1000 produktów i małych stronach firmowych. Przy wykonaniu 301 i kilku dniach wszystko wróciło na swoje stare pozycje. Więc nigdy świadomie nie zabronimy klientowi wdrażać SSL, na przyszłość może to tylko zaprocentować – choćby wiarygodnością.

Zapisz się do newslettera

[mc4wp_form id=”115″]

Kontakt z nami

Jeśli uważasz, że nadajemy się do pozycjonowania lub optymalizacji Twojego sklepu / strony to skontaktuj się z nami – [email protected]