W artykule przedstawię najistotniejsze elementy jakie warto wdrożyć w sklepie internetowym, aby skutecznie zwiększyć ruch, a co za tym idzie sprzedaż. Oczywiście nie są to tylko jedyne elementy, które po wdrożeniu zagwarantują sukces sklepu internetowego w sieci, lecz jedne z całej listy punktów.

Globalne dopasowanie fraz kluczowych

Jednym z najważniejszych elementów jest dopasowanie odpowiednich fraz kluczowych do oferowanych produktów. Nie chodzi mi tu o 2-3 słowa kluczowe, tylko możliwie jak najwięcej słów opisujących produkty i kategorie. Użytkownicy szukając produktów w sieci, może nie znają dokładnie marki, modelu spodni ale znają ich podstawowe cechy. Na przykład:

  • Czarne sportowe spodnie do biegania
  • Termoaktywne spodnie do biegania
  • Spodnie garniturowe do 400 zł

I wiele więcej. Klienci szukają produktów o konkretnych cechach. Takie podejście wiąże się z dużym nakładem sił i pracy, ale z odpowiednim zaangażowaniem dla średniej wielkości sklepu jesteśmy w stanie zoptymalizować podstrony pod mniej więcej 2000 raz.

Posegregowanie fraz według hierarchii

Ten zabieg nie ma bezpośredniego przełożenia na wzrost pozycji w Google, lecz jest równie istotny. Zadanie polega na dopasowaniu grup słów kluczowych do odpowiednich kategorii / produktów / podstron. Takie działanie daje nam pewność tego, że użytkownik trafiający do nas z Google wejdzie na stronę docelową, przypisaną do słowa i tematycznie zgodną z jego zapytaniem.

Odpowiednie metadane

Często jest tak, że metadane generowane są automatycznie przez system. Z doświadczenia wiem, że wprowadzanie kilku tysięcy unikalnych tytułów jest żmudne i trudne, ale możliwe :). Doprowadzenie wszystkich produktów i kategorii do porządku przełoży się to na bardzo korzystne wzrosty z długiego ogona. Ale Ale. Odpowiednie triki programistyczne mogą załatwić za nas sprawę – dla np. tytułów.

Dla meta description, w niektórych sytuacjach lepiej zostawić pole puste aby Google sam sobie je pobrał według kontekstu.

Przygotowanie opisów kategorii i podkategorii

Od kilku lat w sieci panuje trend minimalizmu. Właściciele sklepów internetowych stawiają większą uwagę na efekt wizualny niż na same treści. Na przykład rezygnują z dłuższych opisów produktów i kategorii. Niektóre duże marki znają z autopsji spadki po odświeżeniu wyglądu sklepu.

Tak więc, nie rezygnuj z dłuższych opisów kategorii, podkategorii i produktów. Najprawdopodobniej na tym stracisz.

Przygotowanie opisów produktów

Odpowiednio przygotowane opisy produktów będą nie tylko sprzedawać, ale dobrze zbudują nam długi ogon w Google i poprawiają współczynnik kodu do treści (html ratio).

Wewnętrzne linkowanie

Element, o którym bardzo często się zapomina, a jest niezwykle ważny w lepszym pozycjonowaniu się produktów. Nie warto z tego rezygnować, linkowanie wewnętrzne poprawia widoczność pozycjonowanych fraz w Google, zwiększa nam ruch w obrębie strony i ułatwia nawigację dla klienta.

Kilka sposobów na wdrożenie linkowania wewnętrznego:

  • bestsellery
  • produkty, które mogą Cię zainteresować
  • podobne produkty
  • linkowanie z opisu jednego produktu do kolejnego
  • kolejny i poprzedni produkt z kategorii (stronicowanie)

Odpowiednia hierarchia nagłówków H1, H2, H3

Odpowiednio wdrożone nagłówki H1, H2, (…) wciąż mają duże znaczenie w procesie pozycjonowania sklepu internetowego i ocenieniu ważności konkretnych fraz przez roboty Google. Nie da nam to top 10, ale znacząco ułatwi pracę w przyszłości.

Wdrożenie bloga firmowego

Blog firmowy w sklepie jest ogromnym atutem do generowania wartościowego ruch z Google. Może również służyć jako lejek sprzedażowy przez np. artykuły porównawcze. Sposobów jest nieskończenie wiele. Więcej na ten temat pisałem w artykule o korzyściach posiadania bloga firmowego.

Podsumowując

Pozycjonowanie sklepu to praca łącząca ze sobą wiele działań. Specyfika branży jest taka, że nie można zagwarantować 100% efektów, ale wielokrotnie potwierdzono skuteczność SEO.

Zapisz się do newslettera

[mc4wp_form id=”115″]

Kontakt z nami

Jeśli uważasz, że nadajemy się do pozycjonowania lub optymalizacji Twojego sklepu to skontaktuj się z nami – [email protected]