Od jakiegoś czasu można zaobserwować wahania widoczności, ruchu i pozycji w wynikach wyszukiwania. Przypuszczaliśmy, że cała ta sytuacja spowodowana jest przez jakąś aktualizację Google i dużo się nie pomyliliśmy. Google bowiem potwierdziło, że został zaktualizowany ich główny algorytm (core algorithm) odpowiedzialny za serpy.

Core algorithm update – co wiadomo

O update dowiedzieliśmy się z oficjalnego konta firmy na Twitterze (@searchliaison). Z kilku tweetów wynika tyle, że pracownicy wprowadzili ważne aktualizacje w głównym algorytmie wyszukiwarki odpowiedzialnym za wyszukiwanie (core algorithm). To bardzo dużo jak na informacje jakimi raczy nas firma z USA.

core algorithm update 2018

Zmiany algorytmów zawsze powodują zawirowania – jedne strony tracą, inne zyskują. I bez paniki – Google informuje, że nic złego z Twoją stroną się nie dzieje, po prostu konkurencja została lepiej oceniona przez roboty odpowiedzialne za rankowanie.

Co robić, jak żyć?

Update algorytmu dotyczy najprawdopodobniej linków. Należy zwrócić większą uwagę na jakość linków prowadzących do strony, i budować je w sposób naturalny. Dodatkowo, strony skupiające się głównie na rozbudowanie contentu nie straciły znacząco w serp’ach. Lecz strony, które miały zduplikowaną treść poleciały dość mocno. Warto mieć to na uwadze.

Jakie jest rozwiązanie tego problemu? Oczywiście jeszcze lepsza treść na stronie, dostosowanie www pod mobile oraz ‘naturalne’ zdobywanie linków poprzez publikowanie ciekawego contentu. W skrócie, po staremu.