Może nie pamiętasz już okresu, w którym fraza “content marketing” był zawierany w co drugim artykule na przeróżnych portalach o marketingu i SEO. I chyba na Twoje szczęście. Na szczęście największy trend na “content marketing” już przeminął i mamy chwilowy spokój. Nie oznacza to jednak by sprawę bagatelizować. Dostarczanie dobrych treści na blogach działa i potrafi pozyskać spory ruch, który potem może przekształcić się na przychód.

Poniżej kilka punktów, które może przekonają Cię o założeniu bloga dla swojej firmy.

Blog firmowy generuje długi ogon

Jedną z najważniejszych funkcji takiego bloga to pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki. Działa to na zasadzie umieszczenia wpisu na pierwszej stronie w Google na odpowiednie grupy słów kluczowych. Jeśli prowadzisz sklep z kosmetykami, oferujesz sprzęt elektroniczny lub prowadzisz firmę usługową to możesz na blogu napisać tekst, który pomoże podjąć decyzje o zakupie. Np. “Laptop do gier do 5000zł”, “Trendy modowe – lato 2017” i wiele więcej. Jak widzisz, takie teksty mogą służyć jako poradnik zakupy, a przy odrobinie chęci dość dobrze sprzedawać.

Spójrz na blogi Allegro, Zalando i innych gigantów Ecommerce. Praktycznie na każdym znajdziemy artykuły wspomagające decyzję zakupowe.

Blog firmowy pomaga w pozycjonowaniu

Google lubi jak na stronie dowożone są regularnie treści. Jeśli przy okazji te treści są pomocne i wartościowe, to jest duża szansa, że dość szybko dostaną się na pierwszą stronę. Jeśli to dobrze zaplanujesz i podlinkujesz pod odpowiednimi wpisami produkt lub usługę to możesz również zyskać kilka oczek do przodu.

Blog firmowy generuje jakościowe linki

Jeśli poświęcisz trochę czasu na napisanie wartościowego wpisu, to jest duże prawdopodobieństwo tego, że zostanie on podany dalej w mediach społecznościowych lub podlinkowany w różnych portalach branżowych.

Przykładem mogą być blogi finansowe, które regularnie znajdują się w źródłach dużych portali finansowych.

Blog firmowy generuje leady

Ruch na blogu to przede wszystkim potencjalni klienci, którzy (może) postanowią zostawić u nas pieniądze. Im więcej podstron z wartościową treścią tym większa szansa na to, że dostaniemy zapytanie biznesowe lub artykuł przekonwertuje na realny zysk. Lepiej mieć 100 podstron, które prowadzą do Twojej firmy niż pięć prawda?

Blog firmowy buduje wizerunek

Blog firmowy to przestrzeń, w której masz pełne pole do popisu. Możesz porównywać swoje produkty, stawiać siebie w roli specjalisty i doradzać przyszłym klientom. Zaangażowanie na blogu podnosi wiarygodność firmy i przede wszystkim jest idealnym miejscem na kontakt z klientem.

Blog firmowy zbuduje bazę mailingową

Prowadząc bloga firmowego możesz zbierać maile swoich klientów. Uważamy, że jest to jedno z najlepiej konwertujących miejsc, które przyniosą Tobie przychód. Pytanie jak? Dość prosto: spraw aby klient poczuł się unikalny. Daj mu zniżkę jak przejdzie z newslettera lub jakiś mały gratis.

Blog firmowy buduję relację z klientem

Prowadząc bloga masz możliwość zbliżyć się do swojego klienta, wysłuchać jego zdania, opinii i oczekiwań, które dobrze wykorzystane mogą zaprocentować zwiększeniem sprzedaży. Chęć obejrzenia produktu na żywo, wprowadzenia nowej formy wysyłki to tylko nieliczne informacje zwrotne, które dostawali klienci, z którymi współpracowaliśmy.

Podsumowując. Prowadzenie bloga przynosi wiele korzyści: pozyskiwanie klientów, budowanie pozytywnego wizerunku firmy czy zbieranie bazy mailingowej. Dodatkowo łącząc to wszystko z przemyślanym pozycjonowaniem generujemy sprzedaż i przychody o kilkaset punktów procentowych.

Zapisz się do newslettera

[mc4wp_form id=”115″]

Kontakt z nami

Jeśli uważasz, że nadajemy się do pozycjonowania lub optymalizacji Twojego sklepu to skontaktuj się z nami – [email protected]